Khamis, 14 Oktober 2010

REDHA DENGAN KETENTUAN-MU

بسم الله الرحمن الرحيم

السلام عليكم ورحمة الله وبركته

Alhamdulillah syukur ke hadrat Ilahi...
Sehingga hari ini masih memberi pelung untuk bernafas di muka bumi ini.....
Dan syukur kepadaMu Ya Allah dengan segala kurnian nikmat yang telah engkau berikan...

**************************

Terasa masa lalu begitu cepat sekali....
Sedar-sedar cuti semester ana semakin ke penghujungnya....
20/10/2010 adalah tarikh mendaftar bagi fakulti ana...
Bermula lah perjalanan ana untuk semester yang terakhir ini...
Terlalu banyak kelemahan yang perlu ana perbaiki....
Lebih-lebih lagi hubungan ku dengan Allah....


***********************


Ana perlu kuat untuk melalui semester yang terakhir ini....
Semakin sibuk dengan kerja-kerja....
Ya Allah tetapkan lah hati ku hanya pada Mu Ya Allah supaya aku tidak leka dari mengingati-Mu....
Ana perlu tabah untuk lalui semua ini....
Ana pasti ada hikmahnya setiap apa yang menimpa diri ini...














**********************

Semakin berdebar untuk menempuh semester 6 ini.....
Mampukah aku mengembalikan semula detik kemanisan seperti seperti semester sebelum ini.....
Ya Allah..berikanku kekuatan untuk mengharunginya......
Ya Allah...aku tidak pernah merasa detik seperti ini...Namun aku percaya ini lah dikatakan takdir buatku...Aku redha dengan segala ketentuan-Mu Ya Allah...walaupun perit untuk aku laluinya......





















***********************************

Hidup umpama roda....
Adakalanya kita berada di atas, ada kalanya kita berada di bawah....
Sungguh perit untuk melalui kedudukan di bawah....
Namun kita perlu berusaha untuk mengubah kedudukan untuk naik ke atas semula.....

wallahu'alam...

wailalliqa' ma'assalam....

0 comments: