Selasa, 8 Mei 2012

Final Exam

Bismillahirrahmanirrahim.....

^_____^

Assalamualaikum semua....
Ana doakan semoga kita semua sentiasa di dalam rahmat Allah....Amin Yarabbal'amin....Insya Allah.....
teringat pada tazkirah sewaktu di dalam kelas hafazan al-Quran minggu lalu... kata-kata peringatan yang sering di ungkapkan oleh guruku sewaktu di dalam kelasnya...

 "kita sentiasa mendoakan untuk diri kita dan orang lain supaya sentiasa dalam rahmat Allah..."..."kerana.... di akhirat kelak.. rahmat itulah yang membawa kita menuju jalan ke syurga berbanding segala amalan kita..."..." adakah kita merasakan amalan kita di dunia ini sudah mencukupi??.."

kata-katanya...membuatkan kami semua diam seketika.... "adakah solat kita sempurna... adakah solat kita diterima Allah..." kata-katanya mematikan lamunan kami... "makanya selepas kita menunaikan solat fardu... berdoalah dan memohon pengharapan agar solat kita diterima seiring dengan solat yang kita lakukan dengan sempurna..."

Insya Allah, ini sebagai satu peringatan dan muhasabah terutamanya kepada diri ana...=)

    *************


alhamdulillah... pagi tadi selesai mid term qiraat dan selesai juga segala mid term untuk semester ini... masa berbaki tidak sampai sebulan sahaja lagi untuk mematikan segala khayalan dan lamunan... tumpuan yang sepenuhnya diperlukan ketika ini... jadual final exam mula dipaparkan semalam.... menambahkan kegerunan bagi semua pelajar... terutamanya ana... yang baru pertama kali bakal menghadapi final exam bagi peringkat dergee ini... sungguh menggerunkan...(tidakkk...final exam dah nak dekat)... lepas final exam, bersambung pula dengan program bahasa... bersabarlah.... suasana belajar inilah yang akan diingati dan dikenang-kenang setelah tamat belajar.... tugasan assigment, pembentangan, kuiz, tahriri, hafazan dan sebagainya masih tersusun...insya Allah... akan ku habiskan dan selesaikan secepat yang mungkin... memudahkan untukku membuat persedian final exam yang menjelma tidak lama lagi... doakan ana di sini dipermudahkan segala urusan...=)




insya Allah... kita bertemu di lain masa biiznillahita'ala....
ilalliqa' maassalamah...
@____@

0 comments: