Rabu, 13 Februari 2013

Tumpang Gembira

Bismillahirrahmanirrahim.......

Terasa dah lama tak mencoretkan cerita di sini... malas pulak no nak on laptop sendiri dan menaip...hehe.. aisyhhh...kena buang sifat malas ni... kasi tukar bagi rajin... still in process la katakan untuk tarbiyah diri menjadi wanita solehah, wife to be and insya Allah mom to be... Allahumma Amin... cuti ni terasa malas nak online rasanya... setakat online sekajap-sekejap sahaja... untuk tengok berita-berita terbaru dalam negara dan luar negara, baca artikel-artikel, tanya khabar kawan-kawan lama... tapi setiap kali online mesti lalu dekat blog sendiri... (terdetik dalam hati:: bilalah aku nak update blog ni.,..hehe)... cuti semester pun sudah hampir ke penghujungnya...terasa tak puas cuti kali ni,  tak sampai dua minggu je cutinya sebab kena attend kursus bahasa hari tu... alhamdulillah selesai register course... macam biasa portal saya akan menghadapi masalah bagi setiap semester... pasti ada subjek2 yang tercicir, baru ada 4 subjek, kena tambah 4 subjek lagi dan 1 subjek sem 1 di fakulti FST... doakan urusan saya dipermudahkan sepanjang semester 4 ni,..

pastinya bila dah register mesti kena tengok result dulu kan... conform rata-ra semua student merasai debaran nak tengok result... macam biasa...bila sorang dah dapat bukak result, confirm punya disebarkan pada yang lain... mula sume berpusu-pusu nak log in tengok result masing2... termasuk lah saya....ehehe... serve pun jadi down... laen sesak... tapi kali ni saya bagi la laluan pada student lain tengok result kome dulu... relax2...hehe...padahal debor tak terkata... alhamdulillah dengan result yang diterima... Allah beri mengikut usaha yang telah dilakukan... alhamdulilah... alhamdulillah... alhamdulillah... berbalik kepada tajuk yang ingin saya nyatakan di sini...( alamak macam syarahan pulak...hehe)... dah lama xcakap kat depan... bila dah mencapai umur begini... memang tak putus2 terima jemputan walimah di merata tempat... kadang2 terpikir, bila pula aku nak buat invitation untuk walimah aku ni..ehehe... Amin insya Allah tak lama lagi... hujung minggu lalu saya sempat memenuhi invatation dari 2 orang sahabat... pagi sabtu lagi sudah keluar dari rumah untuk melihat detik pernikahan sahabat sekolah rendah ana, tapi tak sempat... apa pun dapat sembang2 dengan pengantin pun cukup dah... mintak tips perkahwinan...hehe.... ni pic kawan saya yang kawin hari itu.... semoga ikatan perkahwinan yang di bina kekal hingga ke akhir hayat.... برك الله لكما وجمع بينكا في خير..... mabruk 'alaikuma untuk kamu puan atikah zulfa dan pasangannya...^______^ 




alhamdulillah pada pagi ahadye pula, berkesempatan ke batu pahat johor, menghadiri walimah seorang lagi sahabat yang sama belajar di kuis... perkenalan dia dan zauj sejak di kuis, sama-sama 1 kelas semasa diploma dahulu... akhirnya membawa ke arah pertemuan yang halal... itu namanya jodoh... sangat unik... hehe....credit to someone.... ^__^... thank you so much bawa ana dan sahabat ana ke johor...hehe... walaupun agak penat pegi balik hari... (padahal duduk je pun, bukan buat apa, bukannya jadi driver...hehe)... semoga ikatan perkahwinan yang di bina kekal hingga ke akhir hayat.... برك الله لكما وجمع بينكا في خير.... mabruk 'alaikuma puan ashuha dan pasangannya...=)






akhir kalam, gembira rasanya dapat melihat sahabat-sahabat bahagia dengan pasangan yang halal buat mereka... ana harap readers semua doakan agar dipermudahkan  segala urusan saya ke arah ikatan yang halal... Allahumma amin.....
maaf sekiranya ada tersalah bicara yang menyentuh hati sesiapa,... ilalliqa'... ^__^

0 comments: