Selasa, 25 Disember 2012

semakin dekat

Ya Allah...
Ya Allah...
Ya Allah...

setinggi pengharapan aku sandarkan padaMu... di saat aku keseorangan terkontang kanting melalui laluan perjalanan hidup yang berliku ini, hanya padaMu aku sandarkan pengharapan menemaniku di setiap saat... teman untuk aku berbual, mengungapkan apa yang terbuku di hati...

semakin hampir tibanya fonal exam, semakin kuat debaran yang kian terasa...Ya Allah.. i need u... tanpa Engkau aku kosong... masa diambil sedikit untuk mencoretkan kata-kata disini, sambil2 merehatkan otak sebentar.. ya Allah, aku terima segala ujian yang Engkau berikan, walaupun berat untuk aku terimanya di saat aku ingin menghadapi final exam ini... sesungguhnya aku yakin, Engkau telah menetapkan sesuatu yang terbaik untuk aku.. alhamdulillah atas segala nikmatmu... (terasa fikiran ni sudah bercmpur baur).. Ya Allah... berikan laluan yang terbaik untuk aku... Engkau lindunganlah keluargaku dari perkara yang tidak baik... sesungguhnya segala ujian yang telah Engkau berikan untuk keluargaku, kami terimanya ia sebagai satu tarbiyah nafsi... ya Allah, jangan Engkau tarik nyawa ibu bapaku di saat aku memerlukannya... aku tiada siapa didunia ini, melainkan mereka yang Engkau ciptakan... Engkau berikan kesihatan yang baik buat mereka untuk mereka ters dapat melaksanakan segala suruhanMu di dunia ini... Amin Ya Rabb...

doakan ana tenang dalam melalui fasa final exam dan dipermudahkan urusan melaluinya....


0 comments: