Rabu, 10 November 2010

SABAR MENGHARUNGINYA


Bismillahirrahmanirrahim
Asssalamualaikum wbt

pertama sekali ku panjatkan kesyukuran kepada-Mu Ya Allah
dengan segala kenikmatan yang engkau berikan
aku redha dengan ujian yang engkau berikan
sesungguhnya engkau lebih mengetahui apa yang terbaik untuk aku
sungguh berat ujian yang aku terima

Ya ALLAH..ringankan la penderitaan ini
sesungguhnya aku mengetahui..engkau tidak akan memberi ujian melainkan dengan engkau seorang sahaja yang mengetahi kemampuan seseorang untuk mengharunginya

satu ujian besar juga untuk menjaga hati dan bisikan syaitan
lemahnya diri ini
sedangkan hati ini hanya milik Allah
mungkinkah ini jalannya Ya ALLAH
yang selama ini aku merintah pada Engkau
mungkinkah Allah ingin menyelamatkan diri ini daripada
terus leka
aku redha dengan semuanya
sesungguhnya setiap yang berlaku pastinya ada hikmah disebaliknya





ucapan terima kasih kepada seorang teman di atas barang yang dipesankan pada seseorang semalam
maaf sekiranya ana ni menyusahkan kehidupanmu
menyendiri bukan bermakna lupa
namun...ana cuba untuk mencari kekuatan
semoga dirimu bahagia di samping orang tersayang yang lebih memahami dirimu
yang sentiasa di sisimu setiap masa berbanding diri yang lemah ini
walaupun ana tidak tahu...tetapi Allah lebih mengetahui
dia yang mengaturkan segalanya
pikir-pikanlah apa yang terbaik untuk semuanya..duhai teman

Illaliqa'

2 comments:

zeen berkata...

smoga ustazah sehat sejahtera.

shikin berkata...

syukran ustaz....
ana ni dh terlalu banyak susahkan enta....
terasa xlayak utk menerima....
mungkin ada insan lain yg lebih layak dari ana...