Jumaat, 19 Oktober 2012

Perjalanan Waktu

Bismillahirrahmanirrahim...

Kaifahalukum jami'an????
semoga antum berada dalam keadaan sihat dan sentiasa dalam jagaan Allah...
kesibukkan kerja membataskan diri untuk mengupdate blog...
kesenggangan masa di ambil untuk mencari bahan di internet...
subhanaallah... hanya Allah mengetahui apa yang terjadi dalam hidupku...satu demi satu ujian perlu di hadapi... hanya air mata yang menemani diri saat tangan di tadah mengharapkan pertolongan Allah...
kepadatan masa bermula hari isnin sehingga hari jumaat membataskan diri untuk mengulang kaji pelajaran...ditambah kelas malam yang perlu dihadiri setiap malam... ya Allah bantulah aku... masa hujung minggu dirasakan sangat berharga... hati bermonolog: "kadang-kala terasa cepatkanlah masa berlalu, aku nak habiskan semester ni cepat, dah tak sanggup melaluinya... 25 kreadit hour yang perlu aku laluinya lagi pada semester 5 nanti...tidak..."...hati bermuhasabah semula:.."Allah telah banyak permudahkan segala urusanku, kenapa aku banyak sangat merungut... mungkin masa aku mengahadap Allah terlalu kurang... aku akui Ya Allah, aku jarang untuk bersamaMu, jarang untuk mengingatiMu.. Ampunilah aku ya Allah..."..

melihat rakan-rakan berpeluang menaiki pentas untuk anugerah dekan sangat memberi kesan dalam diri ana... ana akui ana terlalu cemburu.. dalam hati berbicara: "kenapa aku tidak dapat seperti mereka? kenapa diploma dulu aku boleh lakukannya, kenapa sakarang aku tidak berjaya mendapat keputusan seperti dahulu?"..terlalu banyak persolan yang terhitung dalam benak fikiran... Alhamdulillah dengan rezeki Allah memberi keputusan yang cemerlang... walaupun tidak sampai pada target, insya Allah, Allah akan berikan pada masanya yang sesuai...

insya Allah, berbaki 4 hari lagi sebelum bermulanya cuti pertengahan semester... pastinya masa digunakan sebaiknya untuk mengulangkaji dan mengahafal... doakan ana di sini dapat melaluinya dalam keadaan tenang...



wailalliqa'

0 comments: