Isnin, 20 Disember 2010

UJIAN DEMI UJIAN




Bismillahirrahmanirrahim....

Alhamdulillah dengan izin Allah...kita dipertemukan semula di bumi Allah ini....bagaimanakah iman kita sekarang...hanya Allah mengetahui segalanya....semoga dari ke hari..semakin bertambah....Insya Allah...



Alhamdulillah kita sudah sampai pada tahun baru islam...dan bakal mengakhiri penghujung tahun 2010 ini...terlalu cepat masa berlalu...rasanya seperti kilat pantasnya masa meninggalkan kita...Allah..berikan aku peluang sekali lagi untuk menghabiskan sisa-sisa hidupku di dunia ini untuk memperjuangkan agamaMu...

Masa berganti masa...kini ana tinggal berbaki tidak sampai 2 bulan untuk menghadapi final...mid term tersusun menunggu masa untuk menjawabnya....asiggment menunggu masa untuk di hantar....presentation dan mock meeting yang memerlukan persediaan secukupnya....tesisnya yang tinggal berbaki sebulan sahaja lagi untuk dihantar...bengkel takhrij yang bakal berlangsung tinggal 2 minggu lagi...Allah...semuanya memerlukan kekuatan dari segi fizikal, mental, spritual...


Ya Allah..berikan ku kekuatan untuk melalui semua ini...
Aku mmohon pada-Mu Ya Allah...Engkau permudahkan segala urusanku dalam melalui liku-liku kehidupan yang penuh mencabar ini....
Ya Allah aku memerlukan Engkau....
Terasa malunya ku untuk berhadapan denganMu...
tika Engkau memberikan nikmat..kadang kala aku mudah lupa untuk mengingati Engkau
tetapi tika aku berada dalam kesusahan..setiap masa aku mengingati Engkau...
Ya Allah...Kau ampunilah dosa-dosa ku yang menggunung tinggi ini...
layakkah aku untuk memasuki syurgaMu yang penuh dengan kenikmatan
tetapi aku tidak sanggup untuk menerima seksaan api neraka mu yang tidak terperi itu
maka..Ya Allah..terimalah doa hambamu yang lemah ini..
Amin Ya Rabb..





0 comments: